Aquest
Sant Jordi, l’hem volgut celebrar portant a terme una “instal·lació”
tematitzada amb la tradicional llegenda d’en Sant Jordi i el drac.
Les
instal·lacions amb objectes senzills i atractius es poden configurar per a
l'acció-transformació per part dels nins i nines, i parteixen de la idea de
proposar la configuració dels espais com a mediadors per al joc dels significats
i les situacions de descobriment.
Es promouen d'aquesta manera accionis d'imitació,
transformació simbòlica de l'objecte, exploració i apropiació dels espais en
companyia d'aquests objectes mediadors, desplaçaments i recorreguts, jocs
basats en l'aparició o desaparició, nous ordres i possibilitats, etc. Afavorint
les accions de transformació simbòlica de l'objecte, exploració i apropiació
dels espais en companyia dels objectes mediadors, desplaçaments i recorreguts, jocs basats en l'aparició o desaparició, en l'omplir i buidar, o agrupar i dispersar, realitzar nous ordres i possibilitats, etc.
dels espais en companyia dels objectes mediadors, desplaçaments i recorreguts, jocs basats en l'aparició o desaparició, en l'omplir i buidar, o agrupar i dispersar, realitzar nous ordres i possibilitats, etc.
Els espais
lúdics emergeixen i desapareixen alternativament en l'imaginari infantil en uns
espais simbòlics a manera d'escenografies
per suggerir el joc de transformacions, és a dir, l'espai es transforma mitjançant
la interacció i l'ús de la instal·lació com
a “lloc de joc”.
Amb aquest material, els nins i nines troben un
element constructiu horitzontal per realitzar projectes de col·laboració en els quals es precisa el consens.
L'acumulació ordenada i estètica d'objectes emfatitza l'espai de l'aula. El
projecte discorre per diverses fases. En un primer moment situen el material de
manera aleatòria i individual para, poc
després, establir decisions compartides per “fer alguna cosa”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada