Possibilitar que l'infant estigui en
contacte amb la natura aporta gran riquesa sensorial, un espai i un temps de
relació amb la matèria, ofereix experiències vivencials basades en
l'observació.
De la quantitat i la qualitat d'aquestes
experiències, dependrà el futur desenvolupament integral de l'infant.
La
manera que tenen els infants de tocar el món, d'acaronar-lo, de sentir-lo,
d'explorar-lo, de viure en ell, ens reflecteix la mirada i la capacitat que
tenen de viure holísticament.
Els
nins i nines tenen una capacitat casi innata de cercar matisos, detalls,
peculiaritats... que donin sentit i argumentin els esdeveniments que es van
trobant al dia a dia. I amb freqüència creen i elaboren les seves pròpies
teories explicatives d'allò que passa al món que els envolta.
“Unir l’ésser amb fer, la humanitat amb
la naturalesa, la ciència amb la consciència, l’economia amb l’ecologia,
l’estètica amb l’ètica, el cap amb el cor i les mans”
EDUCACIÓ HOLÍSTICA, (2014)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada